Ženy a podzimní deprese

Podzim spousta lidí miluje, ale ještě více lidí jej nesnáší. Roční období, kdy slunce svítí mnohem méně než v létě, dny jsou kratší, teploty nižší a často prší. Podzimní deprese zaútočí rychle, ale stejně rychle s ní můžete zatočit. Co to je podzimní deprese, komu hrozí a jak se jí zbavit? Podzimní deprese je naprosto normální, musíte však odhadnout, kdy už se nejedná jen o depresi podzimní.
žena a popadané listí
Co to je podzimní deprese?
Podzimní deprese je vlastně podzimní únava, rychlá změna biorytmu a nedostatek slunce. V historii se lidé řídili ročními obdobími. Prostě když se setmělo, tak si šli lehnout a spát. V dnešní době je něco takového nemyslitelného, máme elektřinu a tím pádem náš den natahujeme. Avšak náš život je o to náročnější, protože tělo si odpočinek na podzim žádá, stejně jako si žádá i dostatek slunečního světla. Pokud deprese neustává delší dobu, je lepší navštívit psychiatra.
Komu hrozí?
Podzimní deprese může padnout na kohokoli z nás, ať se už jedná o ženu či muže. U žen je však častější. Podzimní deprese je naprosto běžná a dokonce může být tělu i prospěšná. Pomáhá totiž především ke zpomalení organismu po dlouhém rychlém období.
podzimní les
Jak se podzimní deprese zbavit?
Jsou různé metody jak na podzimní depresi vyzrát. Jedním z nich je dostatek pohybu na čerstvém vzduchu, nejlépe v době, kdy svítí slunce. Příroda nám pomáhá nejvíce a tím pádem je nejlepší toho využít a vyrazit si do parku či do lesa, užít si přírodních barev, které jsou všude okolo nás.
Udělejte si pauzu, třeba s knihou a dobrou kávou, nebo s čajem. Můžete si klidně napustit i vanu, pořádně se prohřát aby vám nebyla zima. Snažte se dostatečně odpočívat, aby tělo, které bylo dlouho aktivní mohlo načerpat novou energii.
Nepřestaňte být úplně aktivní. Pokud jste celé léto sportovali, pak si občas dopřejte sport i na podzim a v zimě. Endorfiny vám zvednou náladu.