Udělejte si čas pro sebe

1. dělejte jógu
 
Jóga je cvičením, kde jde pohyb a dech ruku v ruce. Pravidelným cvičením jógy z vás opadne stres a budete se cítit lépe po psychické i fyzické stránce. Existuje spoustu druhů jógy, nejpraktikovanějším z nich je hatha jóga. Je to klidní a nenáročný druh jógy, vhodný pro začátečníky. Aštanga jóga stojí na principu šesti předem stanovených sekvencí které se opakují. Je náročnější a skvělou volbou, pokud chcete zhubnout. Power jóga je praktikována i ve fitness studiích pro svou rychlost a počet spálených kalorií. Je to novější styl jógy v dnešní době velmi oblíbený. Pro ty, které mají omezené fyzické schopnosti, je tu restorativní jóga, vhodná také po zranění. V pozicích jin jógy se setrvává delší dobu, někdy i 20 minut. Jde o procvičení kloubů a tkání. Ať už se rozhodnete cvičit jakoukoliv, pomůže to vaší psychice anaučí vás to zpomalit. Jógu můžete cvičit doma, např. podle různých videí anebo navštivte specializované centrum, ve kterých se většinou cvičí více druhů jógy a vy si tak můžete vybrat tu, která vám nejvíce vyhovuje.
 žena provádějící meditaci
2. meditujte
 
Meditace není žádná věda a může vám hodně pomoci. Meditovat se dá v sedě, jak si asi většina z nás představí, ale i v pohybu, v leže a podobně. Při meditaci se snažíte zůstat přítomná a neodbíhat myšlenkami k tomu, co se stalo dnes v práci nebo co musíte svému muži uvařit k večeři. Jde o naprosté soustředění na svůj dech. A nejlepší na meditaci je, že vám na ni stačí jen pár minut. Většinou se začíná na pěti až deseti minutách. Pokud s tím nemáte zkušenosti, zkuste vedenou meditaci. Existují aplikace, či videa na youtube, které vám s meditací do začátků pomohou.
 
3. choďte na procházky
 
Udělejte si procházku sama pro sebe. Jděte se projít do svého oblíbeného parku, vezměte s sebou psa, nebo košík a jděte do lesa na houby. Telefon nechte doma a uvidíte, jak vám bude dobře. Nadýcháte se čerstvého vzduchu, přestanete myslet na povinnosti a aktivně si odpočinete. Zkuste si jít třeba i zaběhat.
čaj a kniha
 
4. udělejte si masku
 
Lehnout si do horké vany s maskou na obličeji je skoro definicí relaxace. Masku si kupovat nemusíte, můžete si ji jednoduše vyrobit doma. Na provoněnou masku na mastnou pleť potřebujete pouze jednu až dvě lžičky kávy a jednu lžičku medu. Obojí smíchejte a naneste na obličej. Nechte působit 10 – 20 minut a vodou smyjte, vyhněte se však očím. Tuto masku můžete použít na celé tělo, namletá kávová zrnka působí jako scrub a vaše pokožka se hezky prokrví.
 
5. dělejte, co vás baví
 
Jednou v týdnu si udělejte čas na činnost, která vás opravdu baví a vy se jí nestíháte věnovat. Ať už je to čtení, jízda na koni, pečení či práce na zahrádce, věnujte se tomu. Do vašeho života to přinese spoustupozitivní energie.